This article can help you when save data cannot be backed up automatically for your Nintendo Switch console and the following error message appears next to a game title in the Save Data Cloud menu: “An error has occurred.”
Prior to a system update for Nintendo Switch released on April 6, 2021, automatic save data backup for a game could sometimes stop due to an error. It is necessary to take certain steps to allow automatic save data backup to continue if this error occurred for one of your games. After updating your console to version 12.0.0 or higher, follow the steps below to check if the error is occurring for any of your games and resolve the error.
5. Return to the HOME Menu, launch a game that showed “An error has occurred,” and confirm that you want to back up the current save data of the game to Save Data Cloud.
6. Return to the Save Data Cloud menu (open System Settings, then Data Management, then Save Data Cloud, then choose your user) and select the game from the list of All Save Data.
7. Select Back Up Save Data to manually back up the console save data and resume the automatic backup process.