By design, some games activate local wireless communication when they are opened and may require local wireless communication to play or use certain features.
This message appears when you start local wireless communication on your Nintendo Switch console while a Bluetooth audio device is connected. Local communication is used to wirelessly search for and connect multiple Nintendo Switch consoles that are near each other for multiplayer play or other communication. It is also used to connect to some accessories, such as the Mario and Luigi karts while playing Mario Kart Live: Home Circuit.
It is not possible to use Bluetooth audio during local communication. Bluetooth audio is automatically disabled when local communication begins. After ending local communication, you can connect your Bluetooth audio device again.