Complete these steps
Make sure your Nintendo Switch console has been updated to the latest system version.
1. Make sure that no more than two wireless controllers are currently connected to your Nintendo Switch console. If a controller needs to be disconnected, hold the SYNC Button on the controller for at least one second.
Select your Bluetooth audio device’s name when it is found.
6. Once connected, any audio that is played will output through your Bluetooth device. Be sure to adjust the console volume to a comfortable level.
1. Turn on your Bluetooth audio device and ensure it is not already connected to another device.
While a Bluetooth audio device is connected, you can disconnect from it instantly by turning off the device. You can also manually disconnect from it via System Settings on your Nintendo Switch console using the steps below.
3. Select Disconnect From This Device. Once it is disconnected, any audio that is played will output through the console speakers or through the TV if playing in TV mode.
3. Select Remove Device. Once removed, the device’s name will no longer appear in the list of saved Bluetooth devices.