Check for any maintenance notifications on the Network Maintenance page, then try again after the posted maintenance/service outage has ended.
If the console is already up to date, restart it by holding down the POWER Button for three seconds, then select "Power Options" > "Restart." - Power cycle your home network.
Restarting your network devices may resolve this issue if it is related to the devices being unresponsive. - Clear the cache on the Nintendo Switch console.
Many routers support both the 2.4Ghz and 5Ghz frequency bands. If your router supports both, set up a new Internet connection and connect to the band you are not currently connecting to. Many routers will have default SSID names that label whether the connection is 2.4Ghz or 5Ghz, but if you're not sure, you can review this information within your router's settings. - Try connecting online using a different access point.