Error Message: You Must Have The Software in Order to Play
The following error message is displayed when you try to launch a game or DLC on your Nintendo Switch console: "You must have the software in order to play".
This error message does not indicate that there is a problem with your console. It usually indicates that you are trying to start DLC for a game that is not present on the Nintendo Switch console.
If the game and DLC are both from the European region, but the error persists, please contact us for support.
For more information about compatibility across regions, please read the Regional Compatibility FAQ.