How to Connect to the Internet Using a Wired Connection
Information on connecting a Nintendo Switch console to the internet using a wired internet connection.
The Nintendo Switch console must be used in TV mode to connect to the internet using a wired connection.
1. Connect an Ethernet cable to the Nintendo Switch dock with LAN port and then connect the other end of the Ethernet cable to your router or gateway.
Select "Connect to the Internet via Wired Connection".
7. The Nintendo Switch console will test the internet connection. Once the test is complete, select "OK".
1. Set up a compatible, licensed accessory, then connect to it a wired LAN adapter.