What can I connect to the USB port on the Nintendo Switch dock?
You can charge the Nintendo Switch Pro Controller, or the Joy-Con controllers when they are attached to the Joy-Con charging grip, by attaching the controller or accessory to the USB port on the dock with a USB charging cable.