Friends Appear as Always Being Offline
You can play online with random users on Nintendo Switch, but your existing friends constantly appear as being offline even though they are connected to the internet.
From the HOME Menu, select "System Settings" > "Notifications," then simultaneously press and hold down either the L or R stick and either the + or - Button. Select "Update".