How to Update Paper Mario: The Origami King
In this article, you'll learn how to update Paper Mario: The Origami King on Nintendo Switch.
Note: If you have already encountered this issue, you will now be able to proceed normally. - Fixed an issue in which players were unable to hit the Toad on top of the fountain in Shroom City.
Note: If you have already encountered this issue, you will now be able to proceed normally. - Fixed an issue where Black Shy Guy would not be registered in the Gallery of the Musée Champignon, even if you have previously defeated one.
Note: If you have already encountered this issue, return to Scorching Sandpaper West after the sun has returned and defeat Black Shy Guy once more to add him to your Gallery. - Fixed an issue in the Ninja Attraction in which, depending on the state of the player, certain Ninji enemies were undefeatable and halted progression.
Note: If you have already encountered this issue, you will now be able to proceed normally. - Fixed an issue in which the game would occasionally hard lock in the Rubber Band boss battle.
Note: Previously registered scores will not change. New scores will be registered correctly after updating your copy of the game. - Fixed an issue in which you could obtain an item from outside of a certain coffin in the Temple of Shrooms. This fix also corrects a related error involving hints from the Love Toad in Toad Town.
Note: If you’ve already obtained the item from outside of the coffin, the Love Toad’s hint error will be resolved. - Fixed an issue in Overlook Mountain in which the event for looking up at Overlook Tower would occasionally occur from the bottom of the hill.