How to Update Pokkén Tournament DX
Lucario Grab Attack (Field Phase) Fixed the issue causing a shortened stun duration when hitting Croagunk or Blastoise with a grab attack.
Suicune Burst Attack Fixed the issue causing the game to transition into a cutscene after K.O.ing your opponent.
Suicune Counter Attack - Follow-up Fixed the issue causing players to be unable to make follow-ups after a successful counter attack.
Suicune Midair Weak Attacks Fixed the issue causing Suicune to perform a grab attack immediately after hitting with a midair weak attack.
Weavile Weak Attack - Strong Attack Follow-up (Synergy Burst Active) Made the attack behaviour align with the behaviour when Synergy Burst is not active.
We’ve made the inputs for additional attacks easier. In addition, if the inputs are completed with good timing, you will receive a power-up.
Pikachu Libre Jumping Ranged Attack We have extended the reach of the second attack.
Pikachu Libre Wild Charge (Enhanced) Fixed the issue causing low attacks to be blocked until the enhancement wears off. We also fixed the issue causing the midair timing to be slower than the regular version of Wild Charge.
Sceptile Leaf Storm Fixed the issue causing players to be unable to perform a recovery after being struck in midair under certain conditions.
Shadow Mewtwo Grab Attack (Duel Phase) We changed it so that the thunder would fade when a grab attack is performed at close range.
Darkrai Nightmare Fixed the issue causing Darkrai to double-jump even when not under the positive status “Additional Jumps”.