How to Update Splatoon 2
In X Rank Battles and Pro-mode Splatfest Battles, X Power and Splatfest Power serve an important role in determining who you match with and your order in the ranking.
To calculate those values correctly, it’s important that opponents are chosen without any deviation, and therefore we utilize a system that detects improper Power manipulation based on match data.
As a result of closely observing the changes in weapon choice after ver. 5.2.0 was released, we made adjustments to certain weapons that were still being used often or were often used by players of the highest rank, even after the changes in weapon choice evened out.
We’ve also made adjustments to improve those weapons that players started using a lot more often (and those with similar features) to give players more options.