Splatoon 3 Update History
Neo Sploosh-o-matic- Slightly expanded shots’ collision detection with players to make it easier to hit opponents.
Splattercolor Screen - Increased the damage dealt to opponents who touch the screen from 30.0 to 40.0.
Triple Splashdown - Reduced the amount of time it takes for the player and ink fist to start dropping after they rise up by about 1/6th of a second.
Kraken Royale - Made it so that Super Jumping to an ally using the Kraken Royale will trigger a Super Jump to the location where that ally started using the Kraken Royale rather than the ally’s current position.
For some main weapons, we’ve strengthened their unique characteristics or made them easier to handle.
For the Big Bubbler, we’ve increased the amount of time you can safely act by making it harder to destroy, even from positions that make it easy to attack the weak points.
For the Splattercolor Screen, we’ve made it easier to control opponents’ movements by increasing the risk of touching the screen.
For the Triple Splashdown, while it is difficult to time its use when opponents actively attempt to shoot the player down, it is extremely powerful when opponents don’t shoot the player down. Therefore, we have simultaneously made it harder to shoot down and narrowed the area of effect.
For the Kraken Royale, we've changed it to ease an issue where, from the perspective of opposing players, it felt difficult to stop countdown progression when combining the Kraken Royale with Super Jump in certain modes.
We plan on releasing the next update at the end of the current season. It will focus primarily on weapon balance adjustments and adding features for Sizzle Season 2024.
The next update is also planned to make it so that when a player’s rank in any mode is within rank 1,000 for the previous season’s X Rankings, the rank change due to the season switch will become S+0.
This change is intended to alleviate a problem making matchmaking in X Battles difficult immediately after the season switch for players with particularly high X Power.