How to Attach/Detach the Joy-Con to the Ring-Con Accessory
In this article, you’ll learn how to attach and detach Joy-Con controllers from the Ring-Con accessory, for use with Ring Fit Adventure on Nintendo Switch.
Align the “+” symbol on the Ring-Con with the + Button on the right Joy-Con.
2. Use the rail at the top of the Ring-Con to slide the Joy-Con into place until you hear a click.
Press the release button on the back of the Joy-Con while sliding the Joy-Con from left to right.