How to Check the IR Motion Camera Functionality
Instructions on verifying the correct functionality of the IR Motion Camera on Nintendo Switch using compatible software.
Although the Joy-Con can be used as wireless controllers with Nintendo Switch Lite, Nintendo Labo is not compatible with Nintendo Switch Lite.
It is necessary to complete the Make section within the RC Car in order to access Play mode.
The next screen will show the IR Motion Camera functionality. Be sure that the On/Off switch on the bottom right corner is set to Off or "0" position.
You will need to complete the Make section for the Toy-Con VR Goggles in order to access the Play or Discover modes.
You may need to unlock some of the Joy-Con modules to make this button available.