How to Check the Remaining Battery Charge on Poké Ball Plus
With Poké Ball Plus paired to the console, from the HOME Menu, select “Controllers”.
1. Ensure that Poké Ball Plus is not connected to another device, such as Nintendo Switch or Pokémon Go Plus.
2. While Poké Ball Plus is on standby (the LED is off), press and hold down for at least five seconds the Top Button and the control stick button.
3. Press the control stick button once to exit Support Mode and stop the LED from flashing.