How to Connect Additional GameCube Controllers to Nintendo Switch
Instructions on how to connect five or more GameCube Controllers to Nintendo Switch.
3. With the console set up in TV mode, connect the self-powered USB hub to a wall outlet and to a USB port on the Nintendo Switch dock.
4. Connect both USB plugs from each GameCube Controller Adapter to available ports on the USB hub, then connect the GameCube controllers.