How to Format a microSD Card
Scroll down the options on the left and select “System.”
3. Scroll down the options on the right-hand side and select “Formatting Options”.
Select “Format microSD Card”, then “Continue”.
The following message will be displayed, “Formatting will delete all data on the microSD. It is recommended that you back up all screenshots, videos and other important data to a computer before formatting.”