microSD Card FAQ
Only microSD cards can be used on the Nintendo Switch console. Due to the slot size, SD cards and miniSD cards are not compatible with Nintendo Switch.
In order to use a microSDXC card on the Nintendo Switch console, a system update is required.
In order to improve your gameplay experience, using a microSD card with a higher transfer speed is recommended.
We recommend using a single microSD card with your Nintendo Switch console. If you run out of space, you can copy over all the data to a larger microSD card.