How to Manually Set Up a Wireless Internet Connection
Instructions on how to manually create an internet connection on the Nintendo Switch console.
When manually creating an internet connection, it is only required that you update the SSID setting. All other settings can be updated or left to their default settings, depending on what is required for your network.
Enter the nickname you would like to give this network connection within the Internet Settings.
Select "Automatic" to have the IP address settings automatically obtained from the router, or select "Manual" and enter the appropriate network IP address, subnet mask, and gateway.
Select "Automatic" to have the DNS settings automatically obtained from the router, or select "Manual" and enter the appropriate Primary and Secondary DNS.
Select "Off" if you are not connecting through a proxy, or select "On" and enter the appropriate information for the proxy server, port, and auto-authentication.
Select "On" to allow the Nintendo Switch console to connect to hidden networks (networks that do not broadcast their SSID), or select "Off" to not allow this.