How to Set Up a Router's Port Forwarding for a Nintendo Switch Console
Perform the following steps to assign a static IP address to your Nintendo Switch console.
Every device on a network must have a different, unique IP address. If the connection test fails with the IP address that you entered, try a different IP address by adding 30, 40, and so on to the last section of digits.