How to Start a Local or Online Multiplayer Game (Splatoon 2)
League Battle: Players ranked B- or higher can play for keeps with your Squid Squad.
Private Battle (Online): Set the mode, stage & teams in an online battle with friends.
Private Battle (Local): Set the mode, stage & teams in a local multiplayer battle with friends.
LAN Play: Players can play a local Private Battle or Salmon Run game together via LAN connection.
1. From Inkopolis Square, press the X Button to bring up the menu, then select “The Lobby” in the Map section.
2. Select “League Battle”. (This is only available to players ranked B- or higher).
5. The console will search for other players. Once 8 players have joined, the battle will begin!
Select “Friends”.
3. A list of your Friends will appear. Friends that you can join will say “Joinable” by their name.
Have player 1 press the Y Button (“Create a Room”).
2. Choose “Yeah!” to continue without a password, or press the Y Button to set a password for the room. (The password option requires you create and share a 3-digit PIN with anyone who wants to join the room.)
Once the room is created, all other players need to .
1. Player 1’s name should now say “Joinable” in the Private Battle screen. Select the name.