How to Start a Local or Online Multiplayer Game (Splatoon 3)
The multiplayer modes in Splatoon 3 require that each player has their own Nintendo Switch console and copy of the game. Split-screen multiplayer is not available.
The available multiplayer modes depend on how many players you intend to play with and how you intend to connect with them.
Work together with a random team to get multiple wins. Game modes rotate between Splat Zones, Tower Control, Rainmaker and Clam Blitz. A single series will continue until you have won five times or lost three times.
Play alone or in a group of 2-4 players. Game modes rotate between Splat Zones, Tower Control, Rainmaker and Clam Blitz.
Set the mode, stage and teams in an online or local battle with friends. Up to 8 people can join as players. When playing online or with a LAN connection, one to two additional spectators can join.