How to Transfer an Island to a New Nintendo Switch Console (Animal Crossing: New Horizons)
In this article, you’ll learn how to transfer an entire island and all residents in Animal Crossing: New Horizons to a new Nintendo Switch console.
Will the target (new) console be completely replacing the source (original) console in your household?
Follow these steps if you will no longer be using the source console. These steps ensure that all your users and user data will be transferred to the target console.
1. Make sure that Animal Crossing: New Horizons is updated to the latest software version on your source console.
2. Download the Island Transfer Tool for Animal Crossing: New Horizons on your source console, if you haven’t already.
3. Transfer the User Data of the player from the source (original) Nintendo Switch console to the target (replacement) Nintendo Switch console. This will transfer all software save data tied to the user account, other than Animal Crossing: New Horizons, to the target console.
4. Make sure that Animal Crossing: New Horizons is updated to the latest software version on the target console.
On the source console, select Source.
9. Select Yes to confirm when the name of your island on the source console is displayed.
On the target console, select Target.
11. On the source console, select Continue. On the target console, select Proceed.
12. When the target console is detected, select Transfer data on the source console.
13. When the source console is detected, select Proceed on the target console. The transfer will begin.
14. When the transfer is complete, a message will appear on both consoles. The save data is now deleted on the source console and present on the target console.