Poké Ball Plus Will No Longer Charge
When Poké Ball Plus is connected to a supported power source (Nintendo Switch AC adapter, Nintendo Switch dock, mobile phone charger, etc.), the internal battery will not charge.
The rechargeable battery in Poké Ball Plus has a safety feature where the battery will stop charging if it has not reached a full charge after seven or more hours of continuous charging.
For example, if you play Pokémon GO non-stop while Poké Ball Plus is charging, the unit might stop charging because it has not reached a full charge after an extended period of time.
Poké Ball Plus does not have a built-in indicator to show that the battery is charging. However, if you suspect that Poké Ball Plus will no longer charge, there’s a way that this can be verified.
Charge Poké Ball Plus and ensure that it is not in use during this time.
2. After allowing Poké Ball Plus to charge for three hours, check the remaining battery charge on the unit in Support Mode.
Note: If Poké Ball Plus is paired to a Nintendo Switch console, you can check if the accessory is charging by going to the HOME Menu > “Controllers.”