Ring-Con Does Not Respond to Tension or Cannot Be Calibrated
The information in this article can help you when the Ring-Con accessory does not respond when turning (motion), or you are unable to calibrate it within Ring Fit Adventure.
The Ring-Con and leg strap are designed for use with the Ring Fit Adventure software. These accessories are not compatible with other games or software.
1. Attach the right Joy-Con to the Nintendo Switch – OLED Model console, ensuring that it registers correctly on the HOME Menu as being attached to the console.
2. Detach the right Joy-Con and verify that it registers on the HOME Menu as being paired to the console.
If the right Joy-Con is working correctly, but the Ring-Con does not register tension correctly, the Ring-Con will need to be repaired.