Possible solutions
The information in this article can help you if the Mario Kart Live: Home Circuit kart moves very slowly, stop suddenly or does not run very well.
Steering Assist is an in-game feature that automatically turns the steering wheel so that the kart runs along the course. While racing, press the + Button and open the Options menu.
While the kart is in use, the "gas" icon on the top-left corner of the screen will indicate the kart’s battery charge. If it is low, be sure to charge the kart.
If you select a special environment such as Lava or Blizzard, certain obstacles will appear in-game which may stop the kart or restrict its movement.
While racing, press the + Button and open the Options menu, then press the L Button and set the environment to Sunshine and check if the symptoms improve.
If you use certain items like Chain Chomp or Bullet Bill, they may temporarily restrict kart operations.
The wireless communication can also deteriorate due to other wireless devices being nearby, or there being walls or other obstacles between the console and the kart.