Troubleshooting Slow Download and Upload Speeds
Information on how to troubleshoot online connectivity issues related to slow upload and download speeds on Nintendo Switch console.
Power cycle your home network.
If you are still experiencing latency-related symptoms, this may indicate an issue related to the network environment or wireless router being used.
Connecting the LAN adapter directly to a modem instead of the router will bypass other networking devices and determine if these are causing the issue. After connecting directly to a modem, make sure you restart the device by removing the power cable for a minute.
Try a different Ethernet cable.
If you are still experiencing latency-related symptoms, this may indicate an issue related to the network environment or router being used.
If you continue to experience issues when connecting directly to the modem, you may also wish to contact your ISP regarding any potential issues, especially if you experience similar issues when connecting other devices to the internet.
If you continue to receive download speeds lower than recommended, please contact your network administrator or Internet Service Provider for further assistance.
If the results received are expected with your service, you may need to upgrade your service for a better experience, or, if the results are not typical, the service provider can likely assist in troubleshooting your internet service.