Download Does Not Progress While in Sleep Mode
The information in this article can help if you are trying to download content to your Nintendo Switch console while it is in sleep mode, but the download does not appear to begin or progress.
Software and DLC can be downloaded to your Nintendo Switch console while it is in sleep mode as long as it is connected to the internet and there is sufficient space in the system memory or on an inserted microSD card. Downloads can also be initiated from your PC or smart device while the console is in sleep mode.
Try completing the download with your console on and out of sleep mode. If the issue persists when the console is not in sleep mode, follow our steps for when Download of Software or Update Data is Stuck.