Nintendo GameCube Controller Adapter and Controller Not Recognised on Nintendo Switch
Use this article when a Nintendo GameCube Controller Adapter is connected to the Nintendo Switch console and GameCube Controller(s) connected to the adapter aren't useable.
We are aware of an issue with the Nintendo GameCube Controller Adapter and GameCube Controller(s) not being recognised after installing system version 19.0.0. We are looking into a resolution and apologise for the inconvenience. If you are experiencing this issue, please follow the steps below.