The Battery Charge Indicator Displays Incorrectly
You are able to continue using the console for a few hours even though the battery charge indicator is almost depleted.
The Nintendo Switch console takes approximately 3 hours to fully charge when the console is powered off or in sleep mode. Charging time will be longer if the console is in use.
When fully charged, the battery duration for the console can last approximately 3 hours. This will vary depending on the software application and functions being used.
The battery charge display will not be fixed immediately after performing the steps below only once. It will be necessary to repeat this process several times.