This article can help if you are trying to add a Bluetooth audio device to your Nintendo Switch console for the first time or after removing a saved device. If you are trying to connect a Bluetooth audio device that you have previously used with the console, follow our steps for Unable to Connect to a Saved Bluetooth Audio Device.
Update your console to the latest system version.
2. Restart the console by holding down the POWER Button for three seconds, then selecting Power Options and Restart.
3. Power off your Bluetooth audio device, then power it on again. Ensure it is charged and in a discoverable state.
4. Make sure you are not using local wireless features, such as local multiplayer across multiple consoles. Bluetooth audio cannot be used at the same time as local wireless communication.
5. Make sure that no more than two wireless controllers are paired to the console. Up to two wireless controllers can be paired while using a Bluetooth audio device.
6. Move your Bluetooth audio device closer to your Nintendo Switch console and ensure that there is no metal or electronic equipment between the audio device and the console.
If another Bluetooth audio device connects successfully, then there may be an issue with the original device.