Unable to Adjust Volume on the Console
While the console is docked, the sound from the console speakers will automatically shut off.
3. Restart the console by holding down the POWER Button for at least 3 seconds, then selecting "Power Options" and "Restart".
4. Start a game or application and turn up the volume by pressing the volume up button on the console, or adjust the volume from the Quick Settings screen.
If the volume level indicator is not momentarily displayed when either of the volume buttons are pressed, or if the volume cannot be adjusted using the volume buttons or from the Quick Settings screen, the Nintendo Switch Lite system will need to be repaired.