Play Mode Overview
In TV mode the Nintendo Switch console is placed in the Nintendo Switch dock and the application screen is displayed on your television screen.
In order to use the Joy-Con controllers in TV mode, they must be detached from the console. You can enjoy single- or multiplayer games in this mode.
In tabletop mode, the Nintendo Switch console is removed from the dock and placed on a flat surface. The screen output is displayed on the console screen.
In handheld mode, you play while holding the Nintendo Switch console with the Joy-Con controllers attached.
In this mode you can enjoy single-player games using one console, or local multiplayer games using multiple consoles.