How to Transfer Data Between microSD Cards for Use on Nintendo Switch
Instructions on how to transfer data from one microSD card to another for use on Nintendo Switch.
This process may not be able to copy the microSD card contents correctly in environments other than Windows (such as Mac).
Remove the original microSD card from the Nintendo Switch console.
2. Insert the microSD card with the Nintendo Switch data into the microSD card reader/writer.
Highlight the data and drag it to the desktop.
5. Eject the first microSD card, then insert the second microSD card into the slot or reader/writer.
Using Windows Explorer access the microSD card again.
7. Drag the data from the desktop to the new microSD card, then insert the new microSD card into the Nintendo Switch console.