Age ratings help you determine if content is suitable for you and your family
There are games available on our systems for all ages and types of players. Just as with films or music, the videogame market is made up of people with varied tastes and interests, and the games made by Nintendo and our licensees reflect those differences.
To make sure you're fully informed about the content of our games, and to help you choose appropriate titles for your family, Nintendo submits relevant games to an industry ratings board, which then reviews each game and assigns it a rating based on content.