The ratings system for older games
Nintendo of Europe SE is a member of ELSPA, the European Leisure Software Publishers Association. Before April 2003 in the United Kingdom and Ireland, all Nintendo-published games were submitted to a voluntary rating scheme, and given one of four ratings: suitable for 3 to 10 years, 11-14, 15-17 and 18-plus. Therefore, on some games released before April 2003, you may see the ELSPA rating marked on the packaging and on our website.
All Virtual Console software is rated anew according to the current PEGI age rating system.