How does Nintendo keep your child safe?
Safety is very important to Nintendo. We always aim to build play environments that are both safe and inclusive towards all players, and we continually look for ways to improve our products in these areas.
Each of Nintendo's hardware systems has unique features that parents should be aware of. Some of these functions can also be used to help parents improve their child's safety during play, and also increase their own awareness of their child's play activities.
For example, on our systems, parents can monitor their child's usage by accessing activity logs which list their playtime. We also offer Parental Control functions at a system level so that parents can control what their children can do with their system.
The Nintendo Switch Parental Controls smart device app is a free smart device app which you can link with Nintendo Switch to easily monitor what and how your children are playing.
In the Nintendo Switch Parental Controls smart device app, you can set a time limit for how long your child is allowed to play.
There's even a function in the Nintendo Switch Parental Controls smart device app where you can see a report of which video games your child has been playing, and for how long.
Nintendo 3DS family systems store a daily, weekly, monthly and yearly log of all the activities they've been used for, plus complete time records for each game or application. This shows you at a glance how much time was spent on a certain game. You can find this information in the Activity Log application.
Wii U stores daily and monthly logs of all the activities it’s been used for, plus complete time records for each game or application in the Daily Log application.
Find out more about Nintendo systems and their features in the Hardware section.