Safety Precautions
We know that your child's safety and well-being are very important to you. While playing video games is generally a very safe activity, it's a good idea to be informed of the safety precautions you and your family should take while using your console. Wii introduces a whole new interactive way of playing and enjoying video games. The Wii Remote offers intuitive control for anyone using physical motion. Players become immersed in the game by mimicking the actual motions needed to control their character on the screen. If you are playing baseball, you use the same motion as if you were swinging a bat; in tennis, the motion is that of a real tennis game; sword fights mimic the motion of real sword fights.
Therefore, it is important for parents to monitor their children for appropriate play. Players should take a 10-15 minute break every hour, even if they don't think they need it. If, with the additional physical motions, players' hands, wrists, arms or eyes become tired or sore while playing, or if they have symptoms such as tingling, numbness, burning, or stiffness, they should stop playing and rest for several hours before playing again.
Following the above mentioned recommendations will help ensure a safe, fun playing experience for you and your family.