Problems with the Wii Balance Board
If you’re experiencing problems with your Wii Balance Board, chances are that it is not properly synchronised with (or in other words, “connected to”) your Wii console.
To do this simply insert the Wii Fit Plus disc and start the game. After the title screen has displayed, open the battery compartment on the underside of the Wii Balance Board as well as the SD Card Slot cover on the front of the Wii console.
Inside each of these compartments is a small red SYNC button – push and release this button on the Wii Balance Board once and also push the button on the Wii console once. You’ll see the light on the Power Button of the Wii Balance Board flash. Once the light has finished flashing and remains lit the synchronisation is complete and you’re ready to go.