Connecting to a VCR, DVD recorder, set-top box, etc.
In order to connect a video game system through a device such as a VCR, DVD recorder, satellite receiver or set-top box, it must have Video and Audio "Inputs." While most VCRs and VCR/DVD combos have these inputs, other devices typically have "Outputs" which will not work for playing your Wii console. Please verify the device you are attempting to use has these inputs.
Red = Audio Input Right - Once the cables are inserted and the Wii console is powered on, switch your TV to the channel you use to watch movies. Put in a video tape and play the movie. When you see the movie playing, press stop (do not power off the VCR) and proceed to the next step.