Using the Sensor Bar Stand
Communication between the Wii Remote and the Sensor Bar may be improved in some situations by mounting the Sensor Bar on the Sensor Bar stand. (For example: if the TV is sitting on the floor.)
Important Note: If you have not already done so, be sure to set the Sensor Bar option in the Wii console's System Setting to "Below TV." This will help ensure an optimal experience. Click here for more information.