Check battery levels
A fresh set of alkaline batteries should last, depending on amount and type of use, up to 35 hours. This can vary greatly based on certain factors, such as Wii Remote Speaker Volume, Rumble, battery quality and age, and type of game being played.
Important Note: If you are using rechargeable batteries, the only type of battery recommended are Nickel Metal Hydride batteries. When it comes to using rechargeable batteries, you must follow manufacturer guidelines for safety and proper usage. Failure to do so could cause damage to the Wii Remote and void the warranty.
3. The battery level of all synced Wii Remotes is displayed along the bottom. Four bars indicates a full charge, with one being the lowest charge.