Turn the Rumble feature on or off
The Wii Remote has a built-in rumble device that will shake the Wii Remote at certain points while using the Wii. The following information describes how to turn this feature "On" or "Off."
Press the HOME Button on a Wii Remote that is synchronised with the Wii console.