Miis not saving
Are you unable to save other types of data (such as Messages), see Save Data troubleshooting. If only the Miis are not saving, please continue.
Go to the Mii channel and create a new Mii (click here for instructions for creating a Mii for the first time or click here for creating a new Mii).
If the Mii is not there, there is likely an issue with the Wii console's system memory, and your system will need to be repaired. Please contact Nintendo Consumer Service to discuss options available to you in this regard.