Audio Data
It appears that the Photo Channel can use audio data, but what exactly can it do? Also, which format of audio data can be used?
With version 1.1, instead of MP3, AAC-format audio data (file extension .m4a) can be used.
AAC-format audio data refers to audio files in MP4 format that have been encoded with AAC and have the ".m4a" file extension.
This depends on the environment that you are using, so Nintendo is unable to instruct you with the details.
Is it possible to apply the content that was upgraded in this version while maintaining an MP3 environment?
Nintendo wishes to start providing services in the future using an AAC environment, which makes it possible to achieve higher audio quality, so we hope for your understanding.
AAC has a higher compression rate than MP3, so in most cases, it is widely known that AAC can achieve higher audio quality than MP3.