Sending a Photo
You can send a photo that was posted to the Message Board from the Photo Channel (how to), or that was attached in an incoming message. Please note that you can only send photos in a Message (over the Wii Network Service), and not in a Memo.
To attach a Mii, select the Mii icon, then select the Mii you would like to attach to the message.