Using the Wii Remote
This page details the common controller positions of the Wii Remote. If you need assistance with setting up your Wii Remote (installing batteries, attaching the wrist strap, or syncing to the console), click here.
Important Note: If you would like to use rechargeable batteries, the only type of battery recommended are Nickel Metal Hydride batteries. When it comes to using rechargeable batteries, you must follow manufacturer guidelines for safety and proper usage. Failure to do so could cause damage to the Wii Remote and void the warranty.