Wii Remote Configurations
Depending on the game, the way you hold and operate the Wii Remote will vary. You may need to hold the remote in either one or two hands. Read the instruction booklet for the game you are playing for information about what kind of game play control is required for that game.
The remote can be used by itself, or in different configurations when connected up to other Wii accessories. These configurations can be used right or left-handed.