Mii Channel: Storing a Mii in Your Wii Remote
You can store a Mii in your Wii Remote, letting you bring your Miis to a friend's house for use with their Mii-compatible games or to be used in their Mii Parade. You can also use your Wii Remote to grab Miis from your friend's Wii system and later add it to your Mii Parade or your Mii-compatible games.