Tomb Raider
After building up her reputation worldwide, Eidos Interactive's intriguing leading lady blasted her way into this all-new adventure on Game Boy Color. Lara's debut on the portable scene is a side-scrolling adventure filled with puzzles, pitfalls and over 50 Lara-laden cut scenes for your viewing pleasure. Like all Tomb Raider romps, the game begins with an obligatory Spielberg-ish legend to drive the action...When Spanish conquistadors first arrived in the New World, they discovered an ancient manuscript that spoke of a legendary "Nightmare Stone." Priests from Mayan, Aztec and Inca cultures joined forces to see off on an evil god named Quaxet, banishing him to spend eternity in a crystal orb. Now, treasure hunters from around the world are searching for the Nightmare Stone, hoping to release Quaxet from his snow globe cell.Lara's mission is to do whatever it takes to find the Nightmare Stone first. To accomplish her mission, Lara graces five large levels with her presence, each of which contains several sub-levels. The gameplay presents a nice mix of action and puzzle-solving elements, which are true to the nature of her exploits on other platforms. Players have to learn a wide variety of button combinations to master Lara's various leaps, crouches and rolls. And if you're assuming that Lara's famous twins have been ignored just because she's appearing on Game Boy Color, you're dead wrong. In fact, Lara's dual automatic pistols are used exclusively to dispose of skeletons, bats and other creepy creatures known to frequent rotting tombs.When Eidos Interactive decided to produce a Tomb Raider game for Game Boy Color, they wanted to try to create a home console experience on a portable platform. This was quite a challenge. Mike Schmitt, the project's produce for Eidos, stated, "I think the team has done a tremendous job. The GBC version definitely feels like a proper Tomb Raider adventure." While most characters on GBC are 16 to 30 pixels tall, the development team at Core Design has made Lara 48 pixels tall. This allows for greater physical expression, and a staggering 2,500 frames of animation. Tomb Raider may be based on the Legend of the Nightmare Stone, but overall we'd have to say that the gameplay experience is downright dreamy.